Visst är det så!

Jag gick nyss med i en grupp på facebook som heter Skit i åldern ! Det är kärleken som räknas !!!!! ♥, och visst är det sant? Varför bry sig om åldern? Vad har den för roll egentligen, visst kan det vara lite skumt att en som är 14 tillsammans med någon som är 20-22 kanske men ändå? Om de skiljer 1-3 år, vad sjutton gör de? Jag tycker inte det gör någonting, har man känslor för varandra och båda tycker om varandra så ska man väl inte låta åldern avgöra om de ska vara hon och han eller inte?

Rätta mig om jag har fel men jag tycket det är så dumt att man låter åldern bestämma! Som jag, alla påpekade att jag var tillsammans med Mathias som var 1 år yngre än mig, men när dom är äldre så är de ingen som påpekar ett skit! Visst finns det gamla ordspråket kvar att killen ska vara äldre än tjejen och vara längre och göra första stegen och bla bla bla, men so what? varför leva på det i alla år? Varför inte bara skapa egna "kärleksregler"? Kärleken är ju den samma även om personen är yngre eller äldre än mig???

Kommentarer
Postat av: j e n n y♥

sV; inte den här gången men nästa :D

2010-04-04 @ 01:28:15
URL: http://jvts.blogg.se/
Postat av: Sara

Det är så sant som det är sagt, men den gruppen syftar nog inte till att det är 1-3 års skillnad utan snarare 10-15 och bara så du vet, ordspråk är kanske inte riktigt rätt ordval i den meningen! :)

2010-04-04 @ 10:56:56
Postat av: Johanna

David är 4 (nästan 5) år yngre än mig och det funkar fint. Pappa är 2 år yngre än mamma och de har varit gifta i över 30 år. Farfar var 9 år äldre än farmor och de var gifta länge.

2010-04-04 @ 11:48:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0